سبد خرید 0

وبلاگ

نام گذاری بهینه عکس ها برای موتور های جستجو

موتورهای جستجو در هنگام خزیدن در وب سایت شما با رسیدن به یک عکس نمی توانند (منظور درک محتوای عکس) عکس مورد نظر را بخوانند و یا اینکه بدانند که محتوای  عکس موجود چیست .
دوربین های عکاسی در هنگام تولید عکس ها یک سری اسم های اتوامتیک تولید می کنند  مانند  photo4.jpg که این کار باعث یک نظم در لیست عکس ها می شود ولی در اینترنت این روش نام گذاری اصلا توصیه نمی شود .
موتور های جستجو در هنگام رسیدن به یک عکس فقط محتوا های متنی را بر می دارند و قادر به تشخیص عکس موجود نیستند (یعنی نمی توانند بفهمند محتوای عکس چیست) ، روشی که برای نام گذاری بهینه  عکس ها توصیه می شود این است که نام عکس توصیف کننده عکس باشد .
زمانی که کاربران در موتور های جستجو به دنبال عکس های مورد نظر خود جستجو می کنند آنها در واقع یک اسم یا کلمه کلیدی را وارد می کنند و موتور های جستجو ، عملیات جستجوی خود را بین اسم عکس هایی که ایندکس کرده اند انجام میدهند .
به طور مثال عکس زیر به صورت پیش فرض در هنگام عکاسی با اسم DCMIMAGE10.jpg  ذخیره شده است ، در این صورت عکس فوق هیچگاه در نتایج جستجوی های کلمات Ford و یا Mustang-LX رتبه ی خوبی نخواهد داشت .

2012-Ford-Mustang-LX-Red

نام گذاری صحیح عکس فوق می تواند به صورت زیر  می باشد :

با این روش ، اسم عکس خود بیان کننده تصویر می باشد. با این روش نام گذاری اگر فقط اسم عکس را هم ببینید می دانید که محتوای  عکس مربوط به چه چیزی می باشد .
کلماتی که کاربر ممکن است برای رسیدن به عکس فوق در موتور های جستجو وارد کند احتمالا به صورت زیر خواهد بود :
2012 Red Ford Mustang LX
Ford Mustang LX Red 2012
Red Ford Mustang LX 2012
که تمامی آنها را در اسم عکس موجود می باشد .

اما قوانین این نام گذاری :
1- اسم به زبان انگلیسی باشد .
2- اسم باید کوتاه و توصیفی باشد . در واقع در چند کلمه بتواند منظور خود را بیان کند .
3- برای جدا کردن کلمه ها از یک دیگر از کاراکتر – استفاده کنید . از کاراکتر های (_+/*=) استفاده نکنید .
4- از کلمات کلیدی که احتمال جستوجی بالای دارند استفاده کنید .

 اگر می خواهید سایتی با رنک بالا داشته باشید و در نتایج موتورهای جستجو مخصوصا گوگل  در نتایج اول قرار بگیرید سعی کنید این روش نام گذاری را در عکس های وب سایت تان اعمال کنید . در بیشتر موارد برنامه نویسان از توابعی مثل Random و یا ()Guid.NewGuid برای نام گذاری فایل های آپلودی خود استفاده می کنند . هر چند این روش کار برنامه نویس را در انتخاب نام فایل ها آسان می کند و احتمال تکرار بودن آن وجود ندارد ولی طبق مواردی که گفتیم این نوع اسم گذاری Random و طولانی باعث می شود عکس های وب سایت شما در نتایج کلمات کلیدی رتبه خوبی کسب نکند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up