سبد خرید 0

وبلاگ

جلوگیری از کپی متن در part #1 html

بیشتر توسعه دهندگان وب  ترجیح می دهند از کپی کردن متن های وب سایت هایی که طراحی می کنند جلوگیری بکنند ، در این مقاله قصد ندارم این کار رو تایید کنم و یا بگویم که درست نیست . برای بعضی مواقع انجام این کار مناسب می باشد .

یک راه ساده برای انجام این کار افزودن یک Attribute به نام UNSELECTABLE با مقدار on به تگ هایی می باشد که قصد داریم کاربر قادر به کپی متن ها آنها نباشد که البته این روش  فقط در IE جواب می دهد  و برای اعمال بر روی مرورگر Firefox فقط کافیست خاصیت -moz-user-select  را با مقدار none به تگ های مورد نظر اضافه نمایید . با افزودن این خاصیت ها کاربر قادر به انتخاب متن نخواهد بود .

 در صورتی که بخواهید کار فوق را از طریق جاوا اسکریپت انجام دهید به صورت زیر خواهد بود :

 با اینکه روش های فوق باعث نتیجه مثبت می شود ولی مشکلی که دارد این است که فقط بر روی دو مرورگر نام برده (فایر فاکس و IE) قابل اجرا است.یک راه بهتر برای انجام این کار مدیریت رویداد onselectstart  برای مرورگر IE و مدیریت رویداد onmousedown  (برای سایر مرورگرها) و برگرداندن مقدار False برای رویداد های فوق می باشد .با این کار از مرورگر از اجرای این رویداد ها جلوگیری می کند .کد زیر نمونه ای از این کار می باشد که بر روی تمامی مرورگر ها قابل اجرا می باشد .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up