سبد خرید 0

اندکی در مورد Tuple و Yield

هر چند وقت یکبار لازم است نگاهی به کدهای نوشته شده خودمان بییندازیم و با تازه های آن زبان مقایسه کنیم ، آیا پروژه فعلی مان نسبت به پروژه قبلی پیشرفت هایی داشته است ؟آیا توانسته ایم از تازه های سی شارپ در کدهایمان استفاده کنیم ؟ بد نیست هر چند وقت یکبار جهت یادآوری و پیشرفت کدها ، نگاهی داشته باشیم به تازه های سی شارپ  و از آنها جهت بهبود کدنویسی مان استفاده کنیم .

در این پست قصد داریم در مورد دو مورد صحبت کنیم که کمتر در کد ها دیده می شود .

Tuples :

شاید اگر از شما بپرسند برای اینکه یک متد چند خروجی را به ما بدهد چه راهکاری وجود دارد ، بلافاصله به پارامتر های out فکر کنیم و شاید به تعریف یک کلاس poco و …

Tuple ها از نسخه 4.0  دات نت اضافه شده اند و به ما این امکان را می دهند که بتوان چندین مقدار به به عنوان خرجی برگشت داد .

در سی شارپ 7  Tuple شاهد ها بهبود هایی بوده  است جهت اطلاعات بیتشر در این مورد می توانید به اینجا مراجعه نمایید .

Yield:

فرض کنید متدی داریم که نیاز است لیستی را از یک منبع واکشی کرده و بازگشت دهد ، برای انجام این کار نیاز خواهیم داشت ابتدا یک متغیر موقت ساخته و داده های مورد نظر را در آن ذخیره کنیم و سپس آن را به عنوان خروجی اصلی متد برگشت دهیم

برای جلوگیری کردن از تعریف یک متغیر موقت می توان از yield کمک گرفت ، در این حالت دیگر نیازی به متغیر موقت و نگهداری لیست آیتم ها نداریم .  کد فوق با استفاده از yield را می توان به صورت زیر داشت :

استفاده از yield و Tuble ها باعث خوانا تر شدن کد می شوند

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up